Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWaxman, Hersholt C.; Huang, Shwu-Yong L.
TitelDifferences by Level of Technology Use on Students' Motivation, Anxiety, and Classroom Learning Environment in Mathematics.
QuelleIn: Journal of Educational Technology Systems, 25 (1997) 1, S.67-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-2395
SchlagwörterClassroom Environment; Educational Technology; Elementary Education; Grade 6; Grade 8; Mathematics Anxiety; Mathematics Instruction; Measures (Individuals); Multivariate Analysis; Parent Participation; Program Implementation; Self Concept; Student Motivation; Technology Integration; Classroom Environment Scale
AbstractThis study examined whether sixth- and eighth-grade students' motivation, anxiety, and classroom learning environment in mathematics differed significantly according to the degree of implementation of technology in the mathematics classroom. Self-concept, involvement, affiliation, satisfaction, and parent participation are discussed in relation to the research. (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Technology Systems" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: