Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAhlstrom, Karl-Georg; Kallos, Daniel
TitelContextualizing Quality. Recent Discussions on Teachers and Teacher Education in Sweden.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 18 (1995) 1, S.25-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Educational Policy; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Excellence in Education; Foreign Countries; Higher Education; Politics of Education; Preservice Teacher Education; Sweden
AbstractDescribes recent developments in Sweden's teacher education and schooling, emphasizing issues pertaining to quality in recent government and other documents and noting that present discussions of the issue have specific political origins. The issue of teacher education in Sweden is embedded within and an expression of contemporary Swedish educational policy. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: