Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKarge, Belinda Dunnick; und weitere
TitelUniversity and District Collaborative Support for Beginning Special Education Intern Teachers.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 18 (1995) 2, S.103-14Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAlternative Teacher Certification; Beginning Teacher Induction; Beginning Teachers; Case Studies; College School Cooperation; Disabilities; Elementary Secondary Education; Higher Education; Internship Programs; Special Education Teachers; Teacher Education Programs; California
AbstractA California program permits noncertified teacher interns to serve as special education teachers while enrolled in a preparation program. Interns receive support services from both the university and school district. Three case studies involving intern teachers of students with mild disabilities illustrate the implementation of the program, focusing on instructional practices, classroom management, and core curriculum modifications. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: