Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Julian, Glenn M. |
---|---|
Titel | Socratic Dialogue--With How Many? |
Quelle | In: Physics Teacher, 33 (1995) 6, S.338-39Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0031-921X |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Communication; Dialogs (Language); Educational Strategies; Higher Education; Physics; Science Instruction; Sciences; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Klassengespräch; Dialog; Dialogs; Dialogue; Dialogues; Lehrstrategie; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Physik; Teaching of science; Science education; Natural sciences Lessons; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Science; Wissenschaft; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Describes methods for engaging a large number of students simultaneously in Socratic dialogue. (JRH) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |