Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaydon, Graham
TitelThick or Thin? The Cognitive Content of Moral Education in a Plural Democracy.
QuelleIn: Journal of Moral Education, 24 (1995) 1, S.53-64Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7240
SchlagwörterStellungnahme; Citizen Participation; Citizen Role; Citizenship Education; Citizenship Responsibility; Cultural Pluralism; Democratic Values; Elementary Secondary Education; Ethical Instruction; Higher Education; Liberalism; Moral Development; Moral Values; Social Values; Sociocultural Patterns
AbstractAsserts that it is commonly thought that moral education in a pluralistic society must be thin; confined to a few shared values. Argues that citizenship in a plural democracy demands a cognitively substantial form of moral education. Maintains that both democratic participation and demands of toleration need a high level of moral understanding. (CFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Moral Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: