Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYacci, Michael
TitelA Grounded Theory of Student Choice in Information-Rich Learning Environments.
QuelleIn: Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 3 (1994) 3-4, S.327-50Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1055-8896
SchlagwörterCase Studies; Computer Assisted Instruction; Educational Research; Engineering Education; Higher Education; Hypermedia; Illustrations; Improvement; Multimedia Instruction; Multimedia Materials; Qualitative Research; Search Strategies; User Satisfaction (Information); Users (Information)
AbstractA qualitative study of learners' strategies in selecting resources within an information-rich learning environment was conducted to develop a grounded theory of student choice. Coding categories were developed that suggested common learning events; cognitive learning patterns were searched; and a factor analysis uncovered eight factors that explained learner choice. (43 references) (Author/KRN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Multimedia and Hypermedia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: