Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGermann, Paul J.
TitelTesting a Model of Science Process Skills Acquisition: An Interaction with Parents' Education, Preferred Language, Gender, Science Attitude, Cognitive Development, Academic Ability, and Biology Knowledge.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 31 (1994) 7, S.749-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterAcademic Achievement; Biology; Cognitive Development; Educational Research; Grade 10; Grade 9; Language Styles; Parent Education; Science Education; Science Process Skills; Secondary Education
AbstractSixty-seven students participated in a study that used path analysis techniques to test a hypothesized structural model of direct and indirect causal effects of students variables on science process skills. Academic ability, biology knowledge, and language preference were found to have significant direct effect, whereas cognitive development, parents' education, and attitude toward science in school had significant mediated effects. (ZWH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: