Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTorres, Carlos Alberto; Schugurensky, Daniel
TitelThe Politics of Adult Education in Comparative Perspective: Models, Rationalities and Adult Education Policy Implementation in Canada, Mexico and Tanzania.
QuelleIn: Comparative Education, 30 (1994) 2, S.131-52Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterAdult Education; Adult Programs; Comparative Education; Educational Philosophy; Educational Policy; Educational Practices; Foreign Countries; Politics of Education; Postsecondary Education; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Canada; Mexico; Tanzania
AbstractExamines adult education models and the perceptions of 442 adult learners and 160 teachers in Canada, Mexico, and Tanzania. Despite major economic and political differences between countries, the Canadian "therapeutic model," Mexican "recruitment model," and Tanzanian "forced modernization model" of adult education share common traits: technocratic rationale, marginality of literacy training, top-down decision making, and untrained teachers. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: