Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCleghorn, Ailie
TitelPrimary Level Science in Kenya: Constructing Meaning through English and Indigenous Languages.
QuelleIn: International Journal of Qualitative Studies in Education, 5 (1992) 4, S.311-23Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-8398
SchlagwörterCognitive Processes; Developing Nations; Elementary Education; Foreign Countries; Government School Relationship; Language of Instruction; Language Processing; Language Proficiency; Official Languages; Science Education; Second Language Instruction; Second Language Learning; Sociolinguistics; Student Attitudes; Teacher Behavior; Teacher Qualifications; Kenya
AbstractReports on an ethnographic study of primary level science classes in Kenya where English is the government-mandated language of instruction. Finds that important ideas were conveyed more easily when teachers did not adhere to the policy of English-only instruction. Concludes that the importance of sociolinguistics in instructional processes should not be ignored by developing nations. (CFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Qualitative Studies in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: