Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarsh, Herbert W.; Roche, Lawrence
TitelThe Use of Students' Evaluations and an Individually Structured Intervention to Enhance University Teaching Effectiveness.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 30 (1993) 1, S.217-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
SchlagwörterCollege Faculty; College Students; Feedback; Higher Education; Individual Differences; Intervention; Professors; Self Evaluation (Individuals); Student Evaluation of Teacher Performance; Student Reaction; Teacher Effectiveness; Teacher Improvement; Students Evaluation of Educational Quality
AbstractThe effectiveness of students' evaluations of teaching effectiveness (SETs) as a means of enhancing university teaching was evaluated using the self-evaluations of 92 teachers and their students' evaluations using the Students' Evaluations of Educational Quality instrument. Results support the effectiveness of SET feedback in improving teaching. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: