Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlton-Lee, Adrienne; Nuthall, Graham
TitelChildren's Learning in Classrooms: Challenges in Developing a Methodology to Explain "Opportunity to Learn."
QuelleIn: Journal of Classroom Interaction, 27 (1992) 2, S.1-7Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0749-4025
SchlagwörterAcademic Achievement; Case Studies; Classroom Techniques; Context Effect; Elementary Education; Foreign Countries; Learning Strategies; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; New Zealand
AbstractThis study investigated students' learning during specific units, linking it to teaching methods. Researchers observed students, recorded classes, and conducted pretests, posttests, and follow-up, examining content learned, content understanding, class memories, and learning experiences. Results indicated critical elements necessary for students to generate an item-relevant schema within the classroom. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Classroom Interaction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: