Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrophy, Jere
TitelThe De Facto National Curriculum in U.S. Elementary Social Studies: Critique of a Representative Example.
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 24 (1992) 5, S.401-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterCurriculum Development; Discussion (Teaching Technique); Educational Objectives; Educational Research; Elementary Education; Social Studies; Teacher Student Relationship; Textbook Evaluation
AbstractCritiques an elementary social studies program by analyzing commercially available curriculum materials. Discusses goals, content selection, organization and sequencing, and explication in the text. Suggests that publishers should (1) shift from content coverage objectives to more general social education purposes; (2) connect information in networks structured around powerful ideas; and (3) incorporate skills within goals-driven program development. (DK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: