Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOkebukola, Peter Akinsola
TitelDifferences in Sociocultural Environment Perceptions Associated with Gender in Science Classrooms.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 29 (1992) 7, S.637-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterAfrican Culture; Cultural Influences; Educational Research; Foreign Countries; Science Education; Secondary Education; Sex Differences; Social Environment; Nigeria
AbstractReports results of study of perceived influence of sociocultural environment of science classes on learning. Nigerian secondary school science students (n=707) were given the Socio-Cultural Environmental Scale and were assessed on the following subscales: authoritarianism, goal structure, African world view, societal expectation, and sacredness of science. Only the social expectation of significant differences between males and females were noted. (PR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: