Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJegede, Olugbemiro J.; Okebukola, Peter Akinsola
TitelThe Relationship between African Traditional Cosmology and Students' Acquisition of a Science Process Skill.
QuelleIn: International Journal of Science Education, 13 (1991) 1, S.37-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBeliefs; Cultural Influences; Evaluation; Foreign Countries; Higher Education; Observation; Science Education; Nigeria
AbstractThe supposition that observational skills can be influenced by students' belief in traditional African cosmology, beliefs, and superstitions was investigated. Students with a high level of belief in African traditional cosmology made fewer correct observations on the Traditional Cosmology Test (TCT) and the Test of Observational Skills (TOS) as compared to those with a low level of belief. (KR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: