Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIrvine, Jacqueline Jordan
TitelBeyond Role Models: An Examination of Cultural Influences on the Pedagogical Perspectives of Black Teachers.
QuelleIn: Peabody Journal of Education, 66 (1989) 4, S.51-63Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-956X
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Black Teachers; Cultural Context; Educational Discrimination; Elementary Secondary Education; Equal Education; Minority Groups; Models; Racial Discrimination; Teacher Role; Teacher Student Relationship; Teaching Styles
AbstractIncreasing alienation and school failure of minorities relates to the decline of minority teachers who provide culturally based approaches compatible with minority student learning needs. African-American teachers understand African-American students' presentation and language styles; their teaching style attends to cultural differences in perceptions of authority, instructional delivery, and teacher performance. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Peabody Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: