Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNimmer, James G.; Stone, Eugene F.
TitelEffects of Grading Practices and Time of Rating on Student Ratings of Faculty Performance and Student Learning.
QuelleIn: Research in Higher Education, 32 (1991) 2, S.195-215Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
SchlagwörterAcademic Achievement; College Faculty; College Students; Grading; Higher Education; Scheduling; Student Evaluation of Teacher Performance; Time
AbstractTwo experiments with a total of 163 college students found (1) student ratings of college faculty were directly affected by grading practices (strict/lenient) and of the time ratings were completed (after lecture, examination, or feedback on exam); and (2) student learning and faculty ratings were positively correlated, and grading practices had no effect on learning. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: