Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRich, Sharon; Pressley, Michael
TitelIs Teaching Reading Comprehension Strategies Acceptable to Teachers?
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 13 (1990) 2, S.126-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterInstructional Design; Intermediate Grades; Learning Strategies; Reading Comprehension; Reading Instruction; Teacher Attitudes; Teaching Methods
AbstractSixteen teachers were surveyed to assess the acceptability of various reading comprehension strategies teachable during middle-to-late elementary school years. The teachers rated "prior knowledge activation" as most acceptable, followed by "representational imagery" and "question generation." Ratings should be a prominent consideration in deciding which strategies to emphasize in instructional packages. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: