Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarshall, Kathleen J.; Herrmann, Beth Ann
TitelA Collaborative Metacognitive Training Model for Special Education and Regular Education Teachers.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 13 (1990) 2, S.96-104Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCooperative Planning; Disabilities; Higher Education; Lesson Plans; Metacognition; Models; Preservice Teacher Education; Regular and Special Education Relationship; Special Education Teachers; Student Teaching; Teaching Methods; Team Teaching; Teamwork
AbstractEvaluation of a metacognitive model designed to promote cooperative instruction among 10 regular education and 10 special education preservice teachers found slight changes in attitudes and perceptions. The model included opportunities for cooperative prelesson planning and postlesson evaluations by prospective teachers, and actual delivery of instruction to children with learning difficulties. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: