Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHorn, Hadassa; und weitere
TitelA Comparative Study of Israeli Female Students in Nontraditional (Engineering) and Traditional (Humanities) Fields of Study.
QuelleIn: Research in Higher Education, 31 (1990) 2, S.177-92Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDemography; Educational Policy; Engineering; Females; Foreign Countries; Higher Education; Humanities; Majors (Students); Parent Background; Personality Traits; Role Perception; Sex Differences; Sex Role; Student Characteristics; Womens Education; Israel
AbstractA study comparing personality traits, demographic variables, and sex-role orientation of Israeli women studying engineering as compared with women studying humanities and males studying engineering found female engineering students to be more feminist, have "realistic" or "investigative" personality types, and have college-educated parents. Male and female engineering students differed little. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: