Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWight, Randall D.
TitelFostering Insight into Personal Conceptions of the Elderly: A Simulation Exercise.
QuelleIn: Teaching of Psychology, 16 (1989) 4, S.216-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Discrimination; Aging (Individuals); Aging Education; Attitude Change; Attitudes; Change Strategies; Educational Research; Higher Education; Older Adults; Simulation; Stereotypes; Teaching Methods
AbstractDescribes a class in human development where students took on roles of the elderly by simulating physical constraints and aging. Depicts their reactions to the conditions and behaviors of the elderly. Allows students to examine their personal conceptions of the elderly. Finds study fostered empathy with senior adults. (Author/NL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: