Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStromquist, Nelly P.
TitelWomen and Illiteracy: The Interplay of Gender Subordination and Poverty.
QuelleIn: Comparative Education Review, 34 (1990) 1, S.95-111Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterQuantitative Daten; Access to Education; Adult Basic Education; Adult Reading Programs; Developing Nations; Educational Needs; Illiteracy; Literacy Education; Poverty; Relevance (Education); Sex Differences; Sex Discrimination; Sex Role; Sex Stereotypes; Womens Education
AbstractExamines relationships among gender, subordination, politics, poverty, and illiteracy in developing nations. Links women's illiteracy with uneven power distribution. Suggests that patriarchal ideologies shaping the sexual division of labor affect women's access to education and attainment of literacy. Recommends literacy programs be more relevant to local women's needs. (TES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: