Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarshall, Judith
TitelLiteracy and People's Power in a Mozambican Factory.
QuelleIn: Comparative Education Review, 34 (1990) 1, S.61-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Basic Education; Adult Literacy; Education Work Relationship; Educational Attitudes; Educational Principles; Literacy Education; Participant Observation; Politics of Education; Role of Education; Social Change; Social Stratification; Socialism; Work Environment; Working Class; Mozambique
AbstractDescribes Mozambican factory workers' acquisition, experience, and use of literacy during socialist construction. Links classroom expectations with sociopolitical relationships, ideological practice, and persistent definitions of class, race, and gender. Describes literacy education as shaped by tension between competing educational approaches within context of changing power relationships. (TES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: