Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKitz, William R.; Tarver, Sara G.
TitelComparison of Dyslexic and Nondyslexic Adults on Decoding and Phonemic Awareness Tasks.
QuelleIn: Annals of Dyslexia, 39 (1989), S.196-205Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; College Students; Decoding (Reading); Dyslexia; Higher Education; Phonemes; Phonemics; Phonology; Reading Processes; Reading Skills
AbstractTen college-aged dyslexic students performed significantly poorer than 10 controls on 2 measures of phonemic awareness: reading of nonsense words, and a phoneme reversal task. Results suggest that, although the dyslexic subjects had improved their reading skills, a deficit remained in their ability to process phonological information quickly and accurately. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: