Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSparks, Richard; und weitere
TitelLinguistic Coding Deficits in Foreign Language Learners.
QuelleIn: Annals of Dyslexia, 39 (1989), S.179-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCoding; College Students; High Schools; Higher Education; Incidence; Language Handicaps; Learning Processes; Models; Phonology; Second Language Learning; Semantics; Syntax
AbstractA theoretical framework is presented for understanding difficulties in foreign language learning, based upon a linguistic coding model that hypothesizes deficits in phonological, syntactic, and semantic information processing. Incidence of linguistic coding problems in 22 college-enrolled or college-bound students who petitioned to have the language requirement waived is evaluated. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: