Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStanovich, Keith E.
TitelThe Right and Wrong Places to Look for the Cognitive Locus of Reading Disability.
QuelleIn: Annals of Dyslexia, 38 (1988), S.154-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Development; Cognitive Processes; Definitions; Dyslexia; Educational Diagnosis; Elementary Secondary Education; Handicap Identification; Phonology; Psychometrics; Reading Processes
AbstractPhonological awareness is explored as a process for studying the cognitive deficits of dyslexic children without undermining the assumption of specificity. Discussed are the operation of Matthew effects, the importance of strict psychometric criteria in dyslexia definitions, and recognition that dyslexia represents an arbitrary criterion in a continuous distribution of reading ability. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: