Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPolakow-Suransky, Shael; Ulaby, Neda
TitelStudents Take Action to Combat Racism.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 71 (1990) 8, S.601-06Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterHigh Schools; Intervention; Multicultural Education; Racial Bias; Racial Discrimination; Racial Segregation; Student Participation; Michigan (Ann Arbor)
AbstractTo tackle racial problems in high schools, an Ann Arbor liaison group designed and administered a student questionnaire. Four major themes emerged: segregation (both social and academic), institutionalized discrimination (specifically, tracking), reverse discrimination, and stereotyping. Student response led to a multicultural education program and recommendations for ending racism. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: