Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarkham, Paul L.
TitelThe Effects of Captioned Television Videotapes on the Listening Comprehension of Beginning, Intermediate, and Advanced ESL Students.
QuelleIn: Educational Technology, 29 (1989) 10, S.38-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Analysis of Variance; Captions; Educational Television; English (Second Language); Higher Education; Listening Comprehension; Listening Comprehension Tests; Television Research; Videotape Recordings
AbstractDescribes study that was conducted to determine the effects of captioned television videotapes on the listening comprehension of university students studying English as a Second Language (ESL). Results indicate substantial comprehension benefits for beginning, intermediate, and advanced students who view videotaped television material with captions. (15 references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: