Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAppel, Stephen W.
Titel"Outstanding Individuals Do Not Arise from Ancestrally Poor Stock": Racial Science and the Education of Black South Africans.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 58 (1989) 4, S.544-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAfrican History; Apartheid; Black Education; Colonialism; Discourse Analysis; Educational Practices; Public Opinion; Public Policy; Racial Attitudes; Racial Bias; Racial Segregation; Science and Society; Scientific Attitudes; Scientists; South Africa
AbstractExamines the construction of racial scientific discourse within the milieu of an extremely racially segregated society. Traces the influence of capitalism, racism, Social Darwinism, eugenics, and "racial science" on the pedagogy of modern apartheid in South Africa. Finds evidence of pervasive effects of "scientific" ideas on public policy and opinion. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: