Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFantuzzo, John W.; und weitere
TitelReciprocal Peer Tutoring: A Multimodal Assessment of Effectiveness with College Students.
QuelleIn: Teaching of Psychology, 16 (1989) 3, S.133-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Students; Educational Research; Higher Education; Peer Teaching; Psychology; Statistical Analysis; Student Adjustment; Student Attitudes; Tutoring
AbstractAssesses the effect of reciprocal peer tutoring on the academic performance of college students. Measures the impact of this procedure on student distress and course satisfaction. Finds that reciprocal peer tutoring results in greater improvement in examination scores, reduction in distress, and greater student satisfaction. (KO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: