Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGraham, Steve; Harris, Karen R.
TitelImproving Learning Disabled Students' Skills at Composing Essays: Self-Instructional Strategy Training.
QuelleIn: Exceptional Children, 56 (1989) 3, S.201-14Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEssays; Generalization; Instructional Effectiveness; Intermediate Grades; Learning Disabilities; Learning Strategies; Maintenance; Self Esteem; Self Evaluation (Individuals); Teaching Methods; Writing (Composition); Writing Improvement; Writing Instruction
AbstractThe study with three sixth-grade learning-disabled students found that a self-instructional strategy to facilitate the generation, framing, and planning of argumentative essays had a positive effect on the students' writing performance and self-efficacy. Effects were maintained over time and transferred to a new setting and new writing genre. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: