Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalczyk, Jeffrey J.; Hall, Vernon C.
TitelIs the Failure to Monitor Comprehension an Instance of Cognitive Impulsivity?
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 81 (1989) 3, S.294-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Cognitive Processes; Comparative Analysis; Conceptual Tempo; Elementary Education; Elementary School Students; Grade 3; Grade 5; Intermediate Grades; Reading Comprehension; Matching Familiar Figures Test
AbstractForty-eight third- and 48 fifth-graders' ability to monitor comprehension was measured with the error detection paradigm. Some analyses excluded 23 third- and 14 fifth-graders. Cognitively-reflective and impulsive children--distinguished via the Matching Familiar Figures Test--differed significantly on their ability to identify inconsistencies. Results are interpreted in an analytic-global processing frame. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: