Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWacquant, Loic J. D.
TitelThe Dark Side of the Classroom in New Caledonia: Ethnic and Class Segregation in Noumea's Primary School System.
QuelleIn: Comparative Education Review, 33 (1989) 2, S.194-212Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Education; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Students; Elementary Schools; Ethnic Distribution; Ethnic Groups; Foreign Countries; Grade 6; Racial Segregation; School Demography; School Segregation; Social Science Research; New Caledonia
AbstractAnalyzes the ethnic and social class distributions of 1,572 sixth graders in 40 public elementary schools in greater Noumea, New Caledonia. Finds clear patterns of ethnic and class segregation reflecting residential patterns but intensified by White student transfers to the most desirable schools. Contains 26 references and 6 tables. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: