Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYanok, James
TitelIndividualized Instruction: A GOOD Approach.
QuelleIn: Academic Therapy, 24 (1988) 2, S.163-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Classroom Techniques; Diagnostic Teaching; Disabilities; Elementary Secondary Education; Grouping (Instructional Purposes); Individualized Instruction; Learning Centers (Classroom); Student Educational Objectives; Student Needs; Teaching Methods
AbstractAn individualized approach to instruction involves providing instruction that recognizes and responds to the unique learning needs of each child. Successful implementation of an individualized approach in special education settings may be accomplished through: grouping for instruction, organizing the classroom into learning centers, writing objectives, and diagnostic-prescriptive teaching. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: