Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDixon, Peter; und weitere
TitelWord Knowledge and Working Memory as Predictors of Reading Skill.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 80 (1988) 4, S.465-72Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterForeign Countries; Higher Education; Inferences; Memory; Predictor Variables; Reading Comprehension; Reading Rate; Reading Skills; Undergraduate Students; Vocabulary Skills; Word Recognition
AbstractMeasures of working memory capacity and measures of word knowledge were used as predictors of three measures of reading skills in 95 undergraduates. Vocabulary size and speed of accessing it were independent of word knowledge. Reading comprehension, reading speed, and text inferencing ability were independent measures of reading skill. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: