Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMehan, Hugh
TitelMicrocomputers in Classrooms: Educational Technology or Social Practice?
QuelleIn: Anthropology and Education Quarterly, 20 (1989) 1, S.4-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Design; Classroom Environment; Classroom Techniques; Computer Uses in Education; Computers; Educational Change; Educational Equipment; Educational Technology; Elementary Education; Elementary School Curriculum; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Elementary Schools; Microcomputers; Social Behavior; Social Influences; Social Science Research; Teacher Student Relationship; Urban Schools
AbstractStudies the use of microcomputers in four elementary school classrooms and their effect on classroom organization, teacher-student relations, and curriculum. Concludes that how people use a microcomputer, and not the machine's inherent features, determines how a microcomputer will be used in education. (FMW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: