Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHooper, Simon; Hannafin, Michael J.
TitelCooperative CBI: The Effects of Heterogeneous versus Homogeneous Grouping on the Learning of Progressively Complex Concepts.
QuelleIn: Journal of Educational Computing Research, 4 (1988) 4, S.413-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Analysis of Variance; Aptitude Treatment Interaction; Comparative Analysis; Computer Assisted Instruction; Cooperation; Grade 8; Group Activities; Group Dynamics; Heterogeneous Grouping; Homogeneous Grouping; Instructional Design; Junior High Schools; Learning Processes; Pretests Posttests
AbstractDescribes study that compared the achievement of high and low ability eighth-grade students working cooperatively during computer-based instruction. Homogeneous and heterogeneous grouping based on ability are explained, posttest results are analyzed, and implications for instructional design are discussed. (23 references) (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: