Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEgan, Kieran
TitelMemory, Imagination, and Learning: Connected by the Story.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 70 (1989) 6, S.455-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Processes; Cultural Education; Curriculum Enrichment; Elementary Secondary Education; Imagination; Learning Activities; Memorization; Story Telling
AbstractExplores the profound connection between human memory and imagination. Educational ideas that find only incompatibility between memorizing and developing imagination and procedural skills are inadequate. Viewing teaching as story telling transforms the curriculum from a huge mass of predigested material to a collection of great stories reflecting our culture. Includes nine references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: