Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEscobar, Colette M.; und weitere
TitelA Contingent Valuation Approach to Measuring the Benefits of Preschool Education.
QuelleIn: Educational Evaluation and Policy Analysis, 10 (1988) 1, S.13-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCost Effectiveness; Disabilities; Economic Research; Evaluation Methods; Interviews; Preschool Children; Preschool Education; Preschool Evaluation; Program Effectiveness; Program Evaluation
AbstractContingent valuation (CV) is used to obtain more complete estimates of the economic value of benefits of preschool education for handicapped children. A general approach for use of CV in cost-benefit analysis of educational programs and use of the CV interview with 80 parents of handicapped preschoolers are described. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: