Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKorobkin, Debra
TitelHumor in the Classroom: Considerations and Strategies.
QuelleIn: College Teaching, 36 (1988) 4, S.154-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnxiety; College Faculty; College Instruction; College Students; Educational Environment; Higher Education; Humor; Research; Retention (Psychology); Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractShared laughter is a powerful way to reinforce learning, and it helps to make tasks less laborious and threatening. Humor, retention, anxiety; engaging in spontaneous and planned humor; concerns about humor use; and personal humor growth and integration with instruction are discussed. (MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: