Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaney, James D.
TitelThe Impact of Perceived Familiarity and Perceived Importance on Economic Reasoning in Time-Allocation Decisions.
QuelleIn: Journal of Economic Education, 19 (1988) 3, S.209-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Cost Effectiveness; Economics; Economics Education; Grade 12; High School Seniors; High Schools; Research Reports; Time Management
AbstractReports a study which investigated whether the thought processes of grade 12 economics students affected the level of economic reasoning used in resolving time-allocation dilemmas. Concludes that seniors trained in cost-benefit analysis used significantly higher economic reasoning when resolving high perceived familiarity time-allocation dilemmas. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: