Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZeichner, Kenneth M.
TitelPreparing Reflective Teachers: An Overview of Instructional Strategies which Have Been Employed in Preservice Teacher Education.
QuelleIn: International Journal of Educational Research, 11 (1987) 5, S.565-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAction Research; Ethnography; Inquiry; Preservice Teacher Education; Teaching Methods; Writing Exercises
AbstractSeveral of the most common approaches to the preparation of more reflective teachers during pre-service teacher education are described. Specific strategies include: action research, ethnographic studies, writing exercises, and the Ohio State reflective teaching exercises. Empirical evidence concerning inquiry-oriented strategies is also discussed. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: