Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoetz, Judith Preissle; Grant, Linda
TitelConceptual Approaches to Studying Gender in Education.
QuelleIn: Anthropology and Education Quarterly, 19 (1988) 2, S.182-96Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterInterpersonal Relationship; Research Reports; School Effectiveness; Sex Differences; Sex Role; Social Science Research; Social Theories
AbstractThere has been a decrease in "sex difference" studies in anthropology, education, feminist studies, psychology, and sociology since the mid-1970s but an increase in research on how gender relationships are created, maintained, and transformed through education. Social interactionism and sociocultural reproduction have become increasingly dominant as theoretical frameworks. (Author/BJV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: