Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBromme, Rainer; Juhl, Katharina
TitelHow Teachers Construe Pupil Understanding of Tasks in Mathematics: Relating the Content to Cognitive Processes of the Learner.
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 20 (1988) 3, S.269-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Concept Teaching; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Mathematics; Mathematics Teachers; Student Behavior; Germany
AbstractPresents a study which examined how teachers explained the success or failure of pupils' understanding of instruction on mathematical concepts. Results showed that teachers' explanations focused predominately on the characteristics of the situation and pupil characteristics which could be immediately inferred from observable behavior. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: