Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, David Wallace
TitelFundamental Considerations: The Deep Meaning of Native American Schooling, 1880-1900.
QuelleIn: Harvard Educational Review, 58 (1988) 1, S.1-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcculturation; American Indian Education; Education Work Relationship; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Federal Indian Relationship; Social History
AbstractDuring the late nineteenth century, policymakers undertook an intense campaign to assimilate Indians through education. The author examines three perspectives of that time: (1) the Protestant ideology, (2) the civilization-savagism paradigm, and (3) the quest for land by Whites. He explores how these translated into concrete educational policy. (Author/CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: