Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhitworth, Randolph H.; Chrisman, Sabine M.
TitelValidation of the Kaufman Assessment Battery for Children Comparing Anglo and Mexican-American Preschoolers.
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 47 (1987) 3, S.695-702Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement Tests; Comparative Testing; Concurrent Validity; Early Childhood Education; Ethnic Groups; Intelligence Tests; Mexican Americans; Preschool Tests; Test Bias; Test Validity; White Students; Young Children; Kaufman Assessment Battery for Children; Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence
AbstractThe Kaufman Assessment Battery for Children and Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence (WPPSI) were administered to Anglo- and Mexican-American children aged four to six. Both scales measured similar, but not identical, intellectual and achievement factors, indicating concurrent validity. Anglo children scored higher on WPPSI verbal IQ. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: