Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarris, Karen R.; und weitere
TitelEffects of Strategy Training on Metamemory among Learning Disabled Students.
QuelleIn: Exceptional Children, 54 (1988) 4, S.332-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterExpectation; Grade 4; Intermediate Grades; Learning Disabilities; Learning Strategies; Memory; Metacognition; Performance; Predictive Validity; Self Evaluation (Individuals); Spelling Instruction; Teaching Methods
AbstractForty learning-disabled fourth graders learned to use a spelling study strategy, studied words under varying conditions, and predicted their scores on a subsequent test. Results indicated that, even without inclusion of specific metacognitive training components, strategy training produced important metacognitive improvement and that metacognitive skills were an important component of performance. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: