Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVan Merrienboer, Jeroen J. G.; Krammer, Hein P. M.
TitelInstructional Strategies and Tactics for the Design of Introductory Computer Programming Courses in High School.
QuelleIn: Instructional Science, 16 (1987) 3, S.251-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Psychology; Comparative Analysis; Computer Literacy; High Schools; Instructional Design; Learning Strategies; Literature Reviews; Problem Solving; Programing; Research Needs; Skill Development; Teaching Methods
AbstractCompares the expert, spiral, and reading approaches to instructional strategies for introductory computer programming courses. Based on ACT (Adaptive Control of Thought) theory and relevant research, the differences between declarative and procedural instruction are identified, and six tactics used to design courses and evaluate strategies are presented. (97 references) (Author/CLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: