Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTulley, Michael A.; Farr, Roger
TitelA Comparison of Four Methods of Determining Instructional Reading Levels.
QuelleIn: Reading Psychology, 8 (1987) 3, S.149-68Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBasal Reading; Comparative Analysis; Educational Testing; Elementary Education; Individual Testing; Psychological Studies; Reading Achievement; Reading Diagnosis; Reading Instruction; Reading Research; Reading Teachers; Reading Tests; Standardized Tests; Metropolitan Achievement Tests
AbstractExamines the validity of estimates of instructional reading level produced by the Reading Comprehension Test of the 1986 Metropolitan Achievement Tests (MAT). Compares reading level estimates provided by the MAT, basal reader placement tests, an informal reading inventory, and classroom teachers' judgments. Suggests that each method, because of high percentages of agreement, yields similar information. (SKC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: