Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClarizio, Harvey F.
TitelDifferentiating Emotionally Impaired from Socially Maladjusted Students.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 24 (1987) 3, S.237-43Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Diagnosis; Elementary Secondary Education; Emotional Disturbances; Emotional Problems; Identification; Interpersonal Competence; Personality Problems; Psychopathology; School Psychologists; Social Adjustment; Social Behavior
AbstractPublic Law 94-142 denies socially maladjusted students services for the seriously emotionally impaired unless determined these students are seriously emotionally disturbed; thus practitioners must be able to reliably distinguish between these two conditions. Developed a set of items to differentiate between these two groups. Eleven items met the criterion of agreement by school psychologists. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: