Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChilcott, John H.
TitelA Critique of Recent Models for the Improvement of Education in Developing Countries.
QuelleIn: Anthropology and Education Quarterly, 18 (1987) 3, S.241-45Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDeveloping Nations; Development; Educational Anthropology; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Models
AbstractEvaluates several recent models designed for improving formal and nonformal education in developing countries. Most are explanatory rather than process models and have little value in developing, maintaining, and evaluating educational programs for development. Recommends the Hutchens model which includes most of the variables considered in a structural-functional approach to change. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: